ورود کاربران


نشست مشترک مسوولان جهاد دانشگاهی و سفیر ایران در ژاپن

نشست مشترک مسوولان جهاد دانشگاهی و سفیر ایران در ژاپن

تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
ساعت: 27 : 14   بازدید کنندگان : 3195 بازدید
  نسخه چاپی

به همت دفتر همکاری‌های علمی و ارتباطات بین‌الملل، نشست مشترک رییس و معاونان جهاد دانشگاهی و سفیر ایران در ژاپن برگزار گردید.
در این نشست دکتر طیبی- رییس جهاد دانشگاهی- به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.

دکتر رضا نظرآهاری- سفیر ایران در ژاپن- ضمن ابراز خرسندی از تنوع و گستردگی فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی، روحیات جهادگران را با روحیات ژاپنی‌ها دارای اشتراکاتی دانست و گفت: ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و دو دهه‌ تلاش وافر توانست رشد اقتصادی خود را دو رقمی کند که این امر قابل تحسین است. 

وی درخصوص همکاری با جایکا نیز گفت: در مواردی که قادر باشیم همانند پلی در جهت ارتباط جهاد دانشگاهی با سازمان جایکا عمل خواهیم کرد. 

دکتر قرنفلی- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی- نیز با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی در حوزه تحصیلات تکمیلی، آموزش عالی، آموزش‌های علمی – کاربردی، آموزش‌های تخصصی پیشرفته و آموزش‌های بین المللی، آموزش را از ارکان اصلی توسعه جهاد دانشگاهی دانست و افزود:رويكرد اصلي در همكاري‌هاي بين‌المللي استفاده از علم و فن‌آوري به عنوان موثرترين ابزار همكاري‌هاي بين‌المللي وتعاملات فرهنگي است که این امر به عنوان دغدغه جهاد دانشگاهی تبدیل به طرح سازمان همکاری‌های علمی ـ فناوری بین المللی (ایریکا) گردید و در حال حاضر دنبال می‌شود. 

وی افزود: گسترش‌آموزش‌هاي تخصصي كوتاه‌مدت، توسعه مهارت‌هاي پژوهشي، تبادل‌ فن‌آوري‌هاي نوين، تعاملات فرهنگي و گسترش همكاري‌هاي بين‌المللي در راستاي توسعه پويا و پايدار به عنوان نقش‌هاي اصلي سازمان ایریکا پيش‌بيني شده است و این سازمان می‌تواند همکاری‌های نزدیکی با جایکا داشته و از تجربیات ارزشمند این سازمان بهره‌برداری نماید..


امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)