ورود کاربران

آموزش های مجازی

آموزش های مجازی جهاد دانشگاهی؛ آموزش در هر زمان، در هر مکان، برای همگان

جهاددانشگاهی آموزش‌هاي تخصصي خود با شيوه‌هاي مدرن ارائه نموده و به منظور فراگیر نمودن آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، خدمات آموزش الکترونیکی خود را بر روی شبکه جهانی اینترنت از طریق سایت www.cel.ir  به علاقه مندان ارائه می‌نماید.

 خدمات آموزش الکترونیکی جهاد دانشگاهی به دیگر علاقه مندان و کارکنان سازمان‌های مختلف علاوه بر این سایت، از طریق نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) بر روی سرور یا سایت اختصاصی سازمان‌ها و با نصب و اجرای دروس مورد نظر آنها ارائه می‌گردد.

   جهاد دانشگاهی همواره با بهره‌گیری از دانش و تجربیات ارزنده خود متناسب با نیاز جامعه و توسعه فناوری، پیشگام تحول و نوآوری در حوزه آموزش بوده است. از این رو آموزش‌های پيشرفته غيرحضوري (شامل آموزش‌های مجازی، از راه دور، الکترونیکی، آموزش همراه و تمامی روش‌های آموزشی غیرحضوری که بر اساس فناوری‌های روز و یا فناوری‌هایی که در آینده ظهور کند.) به عنوان بهترین راه‌های تحقق عدالت آموزشی و پیاده‌سازی شعار آموزش برای همه، در همه جا و در همه وقت برگزیده شده است.

 در همين راستا، مرکز آموزش‌های پيشرفته جهاد دانشگاهی به منظور تبدیل دانش موجود (در همه حوزه‌های‌ فعالیت جهاد دانشگاهی) به محتوای آموزشی؛ ارائه آن به عموم جامعه در قالب محتوای آموزشی و ارزیابی و اعتبارسنجی میزان یادگیری آموزش دیدگان، تاسیس ‌شده است.

این مرکز تشکیلاتی علمي و آموزشي، وابسته به جهاد دانشگاهی است که در زمینه ارائه آموزش‌های پيشرفته و سریع به سازمان‌های توسعه‌یافته فعالیت می‌کند.

 این نوع از آموزش‌ها به منظور ارتقاء دانش و مهارت کارکنان سازمان‌ها و فراگیران علاقه‌مند با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی در کنار بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات و همچنین توجه به زیرساخت‌های موجود کشور بنا نهاد شده است.

  هدف اصلی مرکز کمک به توسعه دانش و مهارت‌ نيروي انساني با استفاده از روش‌ها نوين و كارآمد آموزشی، به کارگیری ابزارهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی به منظور گسترش فرصت‌های یادگیری از طریق نیازسنجیآموزشی، طراحی دوره، تولید محتوی؛ ارائه آموزش؛ ارزیابی و آزمون است.

 ویژگی منحصر به فرد این مرکز استقرار در مرکز تهران و وجود شبکه مجازی بر روی اینترنت (www.cel.ir) برای ارائه خدمات آموزشی از راه دور، مجازی و الکترونیکی، به همراه بهره‌گیری از شبکه ‌آموزشی حقیقی فعال در سراسر کشور از طریق واحدهای جهاد دانشگاهی برای ارائه دیگر خدمات آموزشی به صورت حضوری است.

 اهداف:

 1.      كمك به توسعه و ارتقاي كمي و كيفي منابع انساني کشور از طريق مدیریت آموزش‌هاي پيشرفته؛

2.      ارائه خدمات اطلاع‌رسانی، مديريت، مشاوره، تولید، اجرا و آزمون در زمينه‌هاي آموزش پيشرفته مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته؛

3.      تدوين، بازنگري، بهبود و پياده‌سازي برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهبردهاي مورد نیاز آموزش‌های پیشرفته؛

4.      ايجاد، پياده‌سازي و بهره‌برداري از سيستم‌ها و روش‌هاي آموزش غیرحضوری، مجازی، الکترونيکی، آموزش همراه و ...؛

5.      انجام مطالعات و پژوهش‌هاي مورد نياز در زمينه به کارگیری و توسعه فناوری آموزشی پیشرفته؛

6.      راه‌اندازي، برگزاري، مشاركت و مديريت جشنواره‌ها، همایش‌ها، سمينارها و كارگاه‌هاي آموزشي؛

7.      کمک به شناسايي، انتقال و انتشار علوم و فناوري‌هاي نوین آموزشی به کشور؛

8.      تدوين و پیشنهاد استانداردهاي جديد و کمک به ارتقاء استانداردهاي آموزشی.
مرکز آموزش مجازی در برخی واحدهای جهاد دانشگاهی دایر است که مهم ترین آن ها عبارتند از:


1- واحد صنعتی اصفهان

جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان آموزش‌هاي خود را با شيوه‌هاي مدرن ارائه نموده و به منظور فراگیر نمودن آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، خدمات آموزشی خود را بر روی شبکه جهانی اینترنت از طریق سایت www.jdecel.ir به علاقه مندان ارائه می‌نماید. 


2-  واحد استان آذربایجان شرقی

امکانات و توانمندی‌های مرکز آموزش های مجازی:

       برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت حضوری به صورت مجازی

       ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای در زمینه نصب و راه اندازی سیستم کلاس مجازی و برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین

       ارائه خدمات تخصصی در زمینه طراحی اختصاصی سیستم مدیریت آموزش مجازی مطابق با نیازهای هر سازمان، موسسه یا شرکت به صورت شخصی سازی شده

       تولید محتوای آموزش الکترونیک مدرس محور مطابق با آخرین استاندارد‌های روز

       اجاره فضا و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز برای برگزاری دوره‌های آموزش مجازی از جمله اجاره سیستم مدیریت آموزش مجازی (LMS) و کلاس مجازی(Virtual class)

       راه اندازی سیستم کنفرانس آنلاین برای برگزاری جلسات تحت وب سازمان‌ها، موسسات و شرکت ها

       برگزاری دور‌ه‌های مجازی آموزش ضمن خدمت کارکنان مطابق با نیاز هر موسسه، اداره یا سازمان

       طراحی و برگزاری سیستم جامع آزمون آنلاین برای تمامی موسسات، اداره‌جات و سازمان‌ها

       برگزاری دوره های آموزشی آمادگی کارشناسی ارشد و دکتری