ورود کاربران

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی:
فصل خوبی برای ابلاغ دستور عمل‌های هفت گانه جهاد دانشگاهی آغاز شده است

فصل خوبی برای ابلاغ دستور عمل‌های هفت گانه جهاد دانشگاهی آغاز شده است

تاریخ : يكشنبه 11 بهمن 1394
ساعت: 15 : 10   بازدید کنندگان : 2507 بازدید
  نسخه چاپی

عبدالرضا مجدالدین، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما معمولا در پایان هر نیم سال و شروع نیم سال بعد نشست‌هایی را دایر می‌کنیم، گفت: آموزش‌های علمی کاربردی نگاه اول ماست تا بتوانیم آموزش‌های خود را با لحاظ فعالیت دانشگاه بررسی کنیم. ما دو نوع آموزش در مجموعه جهاد دانشگاهی داریم و بدون آنها نمی‌توانیم وضعیت آموزش عالی را بررسی کنیم.
وی افزود: اکنون که فصل تدوین برنامه ششم توسعه است فصل خوبی برای ابلاغ دستور عمل‌های هفت گانه جهاد دانشگاهی است که یکی از آنها به حوزه آموزش و دیگری به حوزه اشتغال نظر دارد.
مجدالدین با بیان اینکه مجموعه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دارای 47 مرکز بوده که در حال حار 43 مرکز آن فعال هستند گفت: البته سه مرکز ما در حال تعدیل شدن است و به طور کلی 40 مرکز فعال داریم.
وی با اشاره به وجود 140 هزار متر مکعب فضای آموزشی در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت طی یک برنامه سه ساله از سال 93 تا 95 سعی می‌کنیم به فضاهای ملکی این مراکز افزوده شود.
وی افزود: در سال 93 ، 57 درصد اسامی قبول شدگان جذب مراکز ما شدند و حدود 3660 مدرس با ما همکاری می‌کنند که 66 نفرآنها به عنوان هیات علمی دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.
همچنین 9500 نفر در مقطع کارشناسی 10 هزار 500 نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند و کل دانش آموختگان ما تا بهمن 93، 82 هزار نفر بوده‌اند همچنین 46 هزار نفر دانشجوی شاغل به تحصیل داریم.
وی ادامه داد : نتایج یک مطالعه میدانی نشان داد که از تعداد فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از سال 77 تا 82 ، 47 درصدشان مستقیما شاغل شدند 28 درصد بیکارند، 18 درصد مشغول به تحصیلند و 5.5 درصد در خدمت سربازی به سر می‌برند.
همچنین براساس همیمن مطالعه تاثیر آموزش‌ها بر فارغ التحصیلان ما در 45 درصد موارد زیاد، 30 درصد موارد متوسط و در 25 درصد موارد آن کم اعلام شده است.
وی همچنین گفت: در مقطع کاردانی به کارشناسی 20 برنامه درسی تدوین کردیم و 15 برنامه درمقطع ارشد که از این 15 تا چهار برنامه مصوب شد و پذیرش دانشجو نیزدر آنها انجام گرفت.
به گزارش ایسنا در این مراسم دکتر گودرزی، دبیر علمی همایش نیز در سخنانی با بیان اینکه برای عبور از چالش‌های ایجاد شده در حوزه‌های مختلف آموزشی علمی کاربردی چند سوال اساسی در ذهن همکاران شکل گرفت گفت: در پی پاسخ به این سوالات و چالش‌ها در 17 مرداد ماه نشستی داشتیم و سعی داشتیم که تجارب مدیرانمان را به صحنه اجرای سازمان باز گردانیم.
وی ایجاد وفاق و هم اندیشی و استفاده از خرد جمعی برای حل مسائل را یکی از اهداف برگزاری این هم اندیشی دانست و گفت: مطالعه و پایشی را در قالب یک پرسشنامه انجام دادیم که نتایج آن بیانگر یک توافق جمعی بود و همه به یک تعریف مشخص رسیده و به این چالش‌ها و سوالات پاسخ دادیم. بنابراین قرار شد دومین هم اندیشی نیز برگزار شود و سعی کنیم که دانش و تجاربی را که در سال‌های مختلف در جهاد دانشگاهی کسب شده را مطرح کنیم.
وی از ارائه 15 مقابله برای این هم اندیشی خبر داد و گفت: نتایج این مقالات در کتابی منتشر خواهد شد تا بتوانیم این نتایج را در سطح دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد استفاده قرار دهیم.
رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در پایان گفت: یکی از نتایج این هم اندیشی این است که همایشی را در سطح ملی با حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت علوم پیگیری می‌کنیم، همچنین می توانیم طرح پیمایش اشتغال را درباره اشتغال فارغ التحصیلان در سطح کشور انجام دهیم یا پیمایش مجددی را در سطح جهاد دانشگاهی برنامه ریزی کنیم.


امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)