ورود کاربران

دکتر قرنفلی در پنجمین نشست هم اندیشی توسعه آموزش عالی جهاددانشگاهی؛
توجه به کیفیت آموزش و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات جهاد دانشگاهی

توجه به کیفیت آموزش و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات جهاد دانشگاهی

تاریخ : شنبه 05 دي 1394
ساعت: 43 : 9   بازدید کنندگان : 4437 بازدید
  نسخه چاپی

پنجمین نشست هم‌اندیشی توسعه آموزش عالی جهاد دانشگاهی با حضور روسا و معاونین آموزشی و فرهنگی  در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار  گردید.
در این نشست دکتر قرنفلی – معاون آموزشی جهاد دانشگاهی-  بر نقش پر اهمیت امور فرهنگی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: با توجه به تغییرات حوزه آموزش عالی کشور و به دلیل مسائل جامعه شناختی در حال حاضر با کاهش تقاضا در حوزه آموزش عالی مواجه هستیم که این امر عرضه‌ی آموزش عالی را با افزایش روبه رو کرده و به نوعی سبب عدم تناسب بین عرضه و تقاضا شده است که باید به این نکته توجه نماییم.
دکتر قرنفلی گفت: با توجه به مطالعات آینده پژوهی به نظر می‌رسد که تا 1404 با افت تقاضا در این حوزه مواجه هستیم که یک فضای رقابتی ایجاد خواهد شد و در این شرایط با توجه به برخی راهبردهای فرهنگی و افزایش کیفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی می توانند تداوم فعالیت خود را بیش‌تر نمایند که این راهبردها در درجه اول توجه به کیفیت آموزش‌های ارائه شده است.
وی همچنین از توسعه پژوهش‌های کاربردی، توسعه همکاری بین موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی، توجه به اشتغال فارغ التحصیلان و توجه کافی به فضای سالم و خوب فرهنگی را از جمله راهبردهای مهم در تداوم فعالیت‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگای دانست و افزود: اهمیت مسائل فرهنگی در ارتقای کیفی فعالیت‌های دانشگاه ها و موسسات بسیار زیاد و مهم است.
در این نشست دکتر طیبی- ریییس جهاد دانشگاهی- ، دکتر پورعلی- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همراه با معاونان فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علم و هنر، موسسات آموزش عالی رشت، خوزستان، همدان، اصفهان و کرمانشاه حضور داشتند.  



امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)