ورود کاربران

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خبر داد:
پذیرش 10500 دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

پذیرش 10500 دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394
ساعت: 31 : 14   بازدید کنندگان : 2584 بازدید
  نسخه چاپی

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: بیش از 10 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی سطح کشور در مراکز جهاد دانشگاهی کشور جذب شدهاند.

به گزارش ایسنا- منطقه لرستان، دکتر مجدالدین در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان شماره 3 مجموعه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان در جمع خبرنگاران،اضافه کرد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیش از 50 هزار دانشجو در 43 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: برنامههای موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در راستای اهداف آموزش مهارتی وزارت علوم بیشتر به دنبال مأموریتگرایی، آموزشهای اشتغالزا و آموزشهایی که نظام آکادمیک نظری دانشگاهها به آن نمیپردازند، بوده و اساساً میتواند برای تقویت مهارتها و توانمندیهای شغلی با هدف رسیدن به یک شغل و یا ارتقای شغلی برای شاغلان باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان این که جامعه هدف ما بیشتر دانشآموزان هنرستانهای فنی و همچنین شاغلین دستگاههای اجرایی، شرکتها و بخشهای مختلف صنعتی و خدماتی هستند، افزود: به همین منظور در پذیرش مهرماه بیش از 10 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی سطح کشور در مراکز جهاددانشگاهی کشور جذب شدهاند که بالغ بر 10500 نفر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز پر جاذبه ما مرکز خرمآباد است، با تقدیر از مسئولین استان، جهاد دانشگاهی و علمی کاربردی خرمآباد، ادمه داد: امیدواریم با خدماتی که همکاران ما در استان انجام میدهند نقش موثری را ایفا کنیم.

مجدالدین با اشاره به پروژههایی که جهاد دانشگاهی در کشور دارد، گفت: ما یک برنامه سه ساله از 93 تا پایان 95 با حدود 12 پروژه ساختمانی آغاز کردهایم که خوشبختانه در مرکز خرمآباد این اتفاق در ظرف مدت کوتاهی به سرانجام رسیده است وساختمان دوم با میانگین متوسط 9 ماه و سوم با میانگین متوسط 6 ماه به بهرهبرداری رسیدهاند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: با احداث شدن این دو ساختمان حدود 2 هزار متر به بنای نوساز مجموعه علمی کاربردی اضافه شده است.

وی ادامه داد: این فضا با این هدف ایجاد شده که دانشجویان و فارغالتحصیلانی که در اصل خوشههای فناوری هستند و انکوباتورهایی که تمرین کسب و کار میکنند، سه سال در مرکز رشد فعالیت داشته باشند و بعد به صورت یک شرکت توانمند وارد جامعه شوند.

مجدالدین تصریح کرد: همچنین فضای سومی که اضافه شده این امکان را به ما میدهد تا فضای اداری و رفاهی از فضای آموزشی مجزا شود و موقعیتهای سایتها، آموزشگاهها و کارگاههای آموزشی بیشتر و بهتری در اختیار داشته باشیم تا خدماترسانی بهتری ارائه کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با اشاره به جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، گفت: کارشناسی ارشد در نظام علمی کاربردی اساس پروژه است و مانند نظام آکادمیک نیست، اگر نیاز به پروژهای در دستگاههای اجرایی، شرکتها و سازمانهای مختلف باشد، فراخور پیادهسازی دانش فنی آن پروژه تدوین دوره میشود و در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به تصویب رسیده و درآخر شورای گسترش وزارت علوم مجوز برگزاری آن را میدهد.

 


امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)