ورود کاربران


عقد تفاهم نامه آموزشی بین جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

عقد تفاهم نامه آموزشی بین جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تاریخ : شنبه 08 اسفند 1394
ساعت: 46 : 14   بازدید کنندگان : 2636 بازدید
  نسخه چاپی

به منظور بهبود سطح ایمنی و کاهش حوادث کار، تفاهم نامه آموزشی بین جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد گردید.

این تفاهم نامه با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از کار و در راستای اجرای آیین نامه‏ های آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران، و کارآموزان و ارتقای سطح دانش ایمنی پیمانکاران و مسئولین ایمنی کارگاه ‏های کشور منعقد گردیده است.

تفاهم نامه مذکور با حضور دکتر مظفری -رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار- ، دکتر قرنفلی – معاون آموزشی جهاد‏دانشگاهی- و تعدادی از مدیران و کارشناسان مربوطه، در محل مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به امضا رسید.
دکترمظفری ضمن ارائه آماری در خصوص حوادث شغلی بر نقش آموزش ایمنی کار تاکید نمود و با تشریح برنامه ‏های نوین دستاورد محور حوزه معاونت روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله: هدف‏ گذاری آموزش یک میلیون نفری جامعه کار، ایجاد بسترهای لازم به منظور استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی توانمند و واجد صلاحیت و تشکل‏ های مردم نهاد در ارائه آموزش ‏های ایمنی بهداشت کار را از اقدامات معاونت روابط کار برشمرد.

وی انعقاد تفاهم نامه مشترک را یکی از ابزارهای نیل به برنامه‏ های مرکز و نرخ بازگشت سرمایه در حوزه ایمنی کار را تا 5 برابر اعلام و تصریح کرد:  توجه به توسعه فرهنگ ایمنی و بهداشت کار، زمینه بهره‏ وری و رشد ناخالص ملی (GDP) را فراهم می‏آورد.

در این نشست، دکتر قرنفلی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‏های جهاددانشگاهی بر لزوم همکاری و تعامل برای ارتقای سطح ایمنی و حفاظت فنی با توجه به امکانات و توانایی‏های طرفین تاکید نمود و از اقدامات موثر آن مرکز در زمینه کاهش حوادث و مخاطرات شغلی تقدیر کرد و در پایان با هیات همراه از بخش‏های مختلف مرکز، بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است جهاد دانشگاهی در این تفاهم نامه متعهد شده است با توجه به دوره‏ هایی‌که توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و بر اساس استانداردهای موجود تدوین شده، اقدام به تهیه محتوا و منابع در قالب انتشار کتاب و بسته‏ های آموزش الکترونیکی با موضوع HSE نموده و دوره‏ های آموزشی تحت همین عنوان را در سراسر کشور برگزار نماید.

همچنین این نهاد متعهد گردیده اقداماتی همچون: راه اندازی سامانه ثبت نام و آموزش الکترونیکی ایمنی کار و سیستم آموزش مجازی، مشارکت در برگزاری همایش ‏ها، ایجاد امکان دسترسی مرکز به بانک اطلاعاتی شرکت‌کنندگان در دوره ‏های آموزشی ایمنی کار و... را مطابق تفاهم نامه انجام دهد.


امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)