ورود کاربران


بررسی همکاری آموزشی با کشور قرقیزستان

بررسی همکاری آموزشی با کشور قرقیزستان

تاریخ : يكشنبه 15 ارديبهشت 1398
ساعت: 27 : 7   بازدید کنندگان : 858 بازدید
  نسخه چاپی

درتاریخ 12/02/1398 هیات اعزامی از جهاد دانشگاهی (آقایان دکتر پورعابدی، دکتر یزدانی و دکتر شاهین‌فر) و آقایان دکتر کلانتری، دکتر حاجیان، دکتر پوریانفرح، دکتر آذربایجانی و مهندس صندوقدار از کشور ایران و آقای دکتر نورگازیپف روزبک رییس دانشگاه ملی کشاورزی بهمراه معاونین دانشگاه و برخی از اساتید دانشگاه در شهر بیشکک در این نشست که بخشی از آن بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، حضور داشتند.

دراین نشست علمی پس از معرفی جهاد دانشگاهی توسط نمایندگان جهاد، آقای دکتر نورگازیپفروزبک رییس دانشگاه ملی کشاورزی، ضمن تشکر از هیات اعزامی و سخنرانان ایرانی، ضمن ارایه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های دانشگاه و امکانات و تجهیزات موجود، با عنایت به موارد یاد شده در نشست علمی فوق، زمینه‌های همکاری با مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی را بسیار مثبت خوانده و خواهان ارتباط نزدیک در حوزه‌های علمی پژوهشی وآموزشی شدند.

ایشان در بخشی از سخنرانی خود به نیاز کشور قرقیزستان در حوزه‌های گیاهان دارویی، صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری اشاره نموده و خواهان حضور اساتید ایرانی، جهت آموزش پژوهشگران و محققان در کشور قرقیزستان شدند همچنین برگزاری این برنامه در حدی اثرپذیر بود که در بخش دیگری از بیانات، رییس دانشگاه اعلام نمودند که اگر می‌دانستم این برنامه ویدیو کنفرانسی با این ویژگی و به این کیفیت قابل اجراست تمام اساتید ودانشجویان تحصیلات تکمیلی را برای حضور در این نشست دعوت می‌نمودم.

نتایج حاصل از این نشست علمی که تماماً بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. گویای توانمندی جهاد دانشگاهی و بهره‌گیری از این پتانسیل برای حضور در صحنه‌های علمی و آموزش‌های بین‌المللی را به ارمغان داشت. همچنین از دیگر دستاوردهای این سفر در ادامه نشست‌های روزهای بعدی، امضای سه سند همکاری در خصوص ایجاد مرکز مشترک و معرفی نمایندگان طرفین برای تاسیس مرکز گسترش همکاری‌های دو طرف در قرقیزستان می‌باشد.


امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)